12 أبريل 2008

" ازاى متفاصلش فى ال 2 جنيه ".


كل سنة و انتو طيبين العيد داخل و موسم النضافة داخل من كل ناحية بيت و ناس و جيوب الناس. قررت انزل مع اصحابى نجيب هدوم و بصراحة انا اول مرة انزل مع اصحابى على طول كنت بنزل مع اهلى و احياناً قليلة اوى لوحدى لأنى بزهق بسرعة المهم 4 شباب زى الورد نازلين يشتروا هدوم متوقعين ان الحاجة عادى يعنى .... لكن الحاجة مكنتش عادى خالص الدنيا كانت بمبى بمبى بجد . انا مش مصدق الالوان لحد دلوقت بينك و روز و الوان عجيبة كدة معرفناش اساميها و كلها على رأى منى زكى " بربرق بربرق " خرجنا من المحلات الرجالى و احنا ماشيين و محدش كان جاب منا اى حاجة .. ولا شراب حتة. المهم مشينا و احنا ماشيين لقينا حتة
تى شيرت تحفة جامدة جداً و عجبتنا احنا اربعة لونها كان بنى غامق و بياقة و شكلها ولادى ولادى يعنى ملهاش حل و محدش منا احنا الاربعة اعترض عليها غير واحد قال :" يا جماعة دى غامقة اوى ".... عادى يعنى ، مخدناش فى بالنا اى حاجة المهم انا بكل براءة بقوله :"مش مشكلة نبقى نشوف الوانها " و خلاص بقى كلنا داخلين صوت موسيقى غامضة و احنا داخلين سلو موشن و فجأة صوت ييجى من ورانا ......
الصورة تقف و الوان سيبيا يعنى بنى كدة بس هى اسمها كدة فى التصوير احنا حتة محاولناش نشوف هو جى من مين " المحل دة حريمى بس يا شباب " و اتصدمنا و قعدنا نضحك غالباً الراجل افتكرنا بنستهبل بس بأمانة ال تي شيرت كانت جامدة اوى .... يعنى هما حطينلنا احنا الالوان العجيبة و الترتر و هما الحاجات دى .... طب ازاى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! قلتلهم تلاقى البنات برضه بتعانى من انهم حطين حاجات ولادى اوى فى محلاتهم و مشينا و استكملنا رحلتنا للبحث عن اى حاجة ممكن تتلبس. انا عمرى ما طولت فى شراء هدوم زى النهاردة انا علطول ساعة و اقلب يعنى و بنجز. دة كله كوم و الاسعار كوم انا مش هكلم علينا طب احنا ولاد وحشين انا هقولكم بنت نازلة تشترى بادى عادى بتقولى سعره 1500 جنيه ... قولتلها " هاااااااااايل " قالتلى دة كمان بعد خصم 60% تخيل . بس لأ مش كل السعار وحشة فى واحد منا دخل محل و جاب تى شيرت ب 22.5 جنيه و فى الأخر بعد ما خلصنا و هيسنا اخر تهييس و و اتحطينا قدام الامر الواقع و اشترينا... اقل واحد دافع 160 جنيه و مجبش حاجة تقريباً و خلاص بنام يعنى كانت الساعة واحدة قلتله على فكرة انت اتضحك عليك " ازاى متفاصلش فى ال 2 جنيه ".
تصوير اندرو ابكار خريستو

هناك 4 تعليقات:

okletstrythis456 يقول...

عايزنى أفاصل فى اتنين جنية :P

اذا كانت هى اصلا ب 22 .. امال ام 95 نعمل فيها ايه :D

مكنتش فاكرك كده خالص :D

Andrew يقول...

ezzay ento konto 4 welli fl soora kano 3?:P

mina يقول...

andrew
ya zakki mana elly kont bswr :D:D
mina
tb kont hat belba2y leban hehe

mina يقول...

mina
w 3shan t3rf eno ed7k 3lik gamed fe el 22 gnih fe wa7ed mn elly kano m3ana embare7 ra7 eshtra t-shirt b 10 gnih hehe