02 مايو 2008

تيجى نشطب السطر كله و نبدأ من الأول؟؟



قعدت عادى زى اى يوم عشان اشرب ماج النسكافيه و قعدت اقلب فيه ... بصيت على احوال الناس و حسيت انى مش منهم .. مش عارف ليه حسيت كدة بس هو دة اللى حصل فضلت ماشى فى السكة و بسأل نفسى ليه وصلت لهنا و مين دول و العجيب ان كل الناس كانوا شبهى لدرجة لا توصف . لقيتنى و انا قاعد جمب رصيف السكة و مادد ايدى ليا و الغريب انى مهنش عليا حتى انى اقوله عايز ايه .... لقيتنى ماشى بعنتظة و عمال اشوط فى دة و دة و مش هاممنى حد ... لقيتنى واقف فى محل بيبيع بأسعار غالية و لقيتنى واقف فى نفس المحل مرتين تانى مرة بشترى و بيضحك على و انا بضحك و مرة و انا عمال ادعى على نفسى اللى بتبيع و مش راضية تأكلنى... لقيت نفسى واقف فى كنيسة بكلمنى و لقيت نفسى قاعد بسمع و مطنش و لقيتنى زهقان و خرجت و لقيتنى مشغول باللى فى ايدى ... لقيتنى عمال اشتكينى لنفسى و لقيتنى المحامى اللى قاعد يبررلى ... لقيتنى جارر نفسى على سجن و لقيتنى سجانه ... و فجأة لقيت واحد منى جى من بعيد و لقيته جه وقف جمبى .. قاللى ما تيجى نتكلم شوية مش عارف وقتها ليه حسيت انى سمعت الصوت دة قبل كدة !! و حسيت انى كنت خانقه لدرجة انه كان خايف يكلم و جه يسألنى الاول ، المهم سألنى سؤال " ايه رأيك فى اللى انت شفته؟؟؟" قلتله ايه القرف دة مكان كئيب و مع ان كلهم واحد الا انهم مش طايقين بعض و كل واحد عايز يموت التانى .. قاللى ايوة يعنى انت عجبك ؟؟ قلتله طبعاً لأ قاللى طب تعالى معايا.
فضلت ماشى معاه لحد ما دخلنى مكان ضلمة شوية قاللى طبعاً متعرفش ايه المكان دة ( حسيت وقتها انه بقى اقوى من ساعة ما شوفته و بقى يتكلم و كله ثقة فى نفسه ) بصراحة وقتها مش عارف ليه حسيت بخيبية و انى مش عارف اى حاجة دة انا حسيت انى ضعيف جداً قلتله ايه المكان دة .... و ليه ضلمة اوى كدة؟؟؟؟؟!!!! قاللى انت اللى مخليه كدة و ورانى صورة لمكان فى منتهى الروعة حيطانه حمراء و بيمر منه انهار نضيفة قلتله وووااااوووووووو ايه المكان دة ؟؟؟؟؟؟؟؟ سكت و وطى رأسه فى الارض مش عارف ليه بس حسيت بوجع جوايا .. و قلتله لأ متقلش اننا فى المكان دة .. اوعى تقول كدة. قاللى للأسف .. انت اللى عملت كدة انت اللى فضلت تملاه لحد ما بوظته ، انت اللى فضلت تطفى نوره اللى كان منور كل حاجة فيك ، انت ... ، و انت و انت لحد ما بدأت دموعى تنزل منى قاللى لأ متعيطش فى امل ، ايوة فى امل . تحب يرجع منور و نضيف زى الاول ؟؟؟ تحب متشوفش الناس اللى شفتها دى تانى؟؟؟ قلتله ياريت قاللى خد دة . و ادانى كتاب مفيهوش الا سطر واحد مكتوب .. كان مكتوب بخط حلو و فجأة لقيت فى نفس السطر خط مشدود اكن حد سحب القلم من اللى كان بيكتب و بدأ خطى انا يكتب فوقيه لكنه للأسف معرفش يكمل القديم لوحده و لا يكتب سطر جديد و فضل على نفس السطر يشخبط.. انا من الصدمة اتكسفت اقوله ان دة خطى مع انى كنت عارف انه عارف . قاللى تيجى نشطب السطر كله و نبدأ من الأول؟؟ سكت و قلتله ياريت و فجأة لقيت الدنيا بتدور بيا و اللى كان بيكلمنى اختفى و مفيش حاجة مسموعة من اصوات الناس الا سؤاله تيجى نشطب السطر كله و نبدأ من الأول؟؟ تيجى نشطب السطر كله و نبدأ من الأول؟؟ و لقيت نفسى لسة عمال اقلب فى الماج.

هناك تعليقان (2):

سمراء يقول...

انها دعوة للمصالحة مع الذات
احييك على اسلوبك
كان اكثر من رائع
اشكرك على زيارتك
اسعدتني فعلا
سمراء

mina يقول...

دة انا الاسعد بزيارتك ليا يا سمراء .. يا رب دايماً معانا كدة