22 يونيو 2008

تايهين فى بلاد الخرنوب


العدٌس شوية و يطيب .... طب اتفضل اشرب حاجة صيفى . طبعاً انتو بتقولوا ايه دة و دة كله عشان مبتعرفوش لغات ... دة صعيدى بمعنى ان العدس قرب يستوى و تعالى اشرب حاجة ساقعة . مش دة المهم انا هحاول اوصفلكوا على قد ما اقدر اللى شفته خلال 6 ساعات فى قرية اسمها ابوان فى المنيا . احنا ركبنا القطر و انا مبكرهش حاجة فى حياتى قد القطارات و بالاصح اى حاجة بتمشى على قضبان المهم ركبنا القطر بتاع 4 ساعات كدة و بعدين ركبنا مواصلتى المفضلة الا و هى الميكروباص لمدة لا تقل عن ساعة تانى عدينا فيها فى شوارع و شويرعات ( تصغير شارع D: ) و حارات و حويرات ( تصغير حارات ) و حوييرات ( اصغر من اصغر ممر ممكن تشوفه فى حياتك ) وصلنا لحتة كدة فيها حاجات ... ايوة حاجات لأن دول مش بيوت دول اماكن مفيهاش اى حاجة غير الهواء ايوة بجد .. المهم ان الناس مش بتشتكى و اعتقد انى عرفت سر الناس دى الناس دى بجد بتعرف تحب حتى الناس اللى عمرها ما شافتها فى حياتها ... احنا مجرد ان احنا عدينا قدام ( الاماكن ) اللى هما ساكنين فيها مسكوا فينا عشان يغدونا و اللى احتمال .... لأ مش احتمال هى دى فعلاً اخر لقمة موجودة فى بيوتهم انا متأكد 90000000000 % انى لو رحت المكان دة تانى ابسط حاجة ممكن تحصلى انى اتوه بس اللى بجد انا متأكد منه ان احنا اللى تايهين ايوة تايهين فى بلاد الخرنوب و بنحسد الخنازير على حبها الزايف لبعض لأننا حصرنا الحب كله فى علاقة ما بين ولد و بنت مش اكتر و لا اقل عشان كدة مبقيناش عارفين نعيش لأن الحب بقى مادة تدرس فى حصص الاحياء و ممكن اى حد يشوف الحب فى مشهد من فيلم لو حب . ايوة هو دة بقى الحب بتاع اليومين دول مع اننا مش محتاجين حاجة ... انا لو قلتلكو تعالوا نحرم الناس دى من حاجة بجد مش هلاقى حاجة لأنهم اصلا محرومين من كل حاجة بس بيعملوا اللى احنا عاجزين عنه و هو الحب ..

هناك 3 تعليقات:

غير معرف يقول...

gamda awiiiiiiiiiiiii ya 3at3ot go on hygy mnak f yom :P:P:P la2 tab3an bahazar anta geh mnk mn zman 5alas w b2a lik el nas ali btstna 7agtakk 3lshan to read it anyway bgd afkrak 7lwa awi w ur way a7la God bless u w y7afz 3lik ba3din tro7 wara el shams law fkart f .... yala ana ba2ol kefaya keda 5alina deplomasin :D:D:D

سمراء يقول...

بسافر كتير وبشوف الناس دي كثير وبعاتب نفسي اني عندي حاجات كثيرة ومبقدرش اعمل زيهم
اتعلمت منهم ان الفقير نفسة عزيزة عمرة ميشتكي ولا يقول واللي عندة يطلب علشان البحر بيحب الزيادة
اشكرك على الزيارة
سمراء

غير معرف يقول...

hlwa awi go on ...aho bigy mnk..:):)bzat a5er stoor fiha fiha haga wak3ia w maktoba btari2a hlwa yala shwia w nla2i asmk 3ala ketab...hehehehe ..